خلاقیت از نگاه تصویر

خلاقیت از نگاه تصویر

Nikon CoolPix P7100

نیکون دوربین کمپاکت رده بالای خود را با نام P7100 معرفی کرد. این دوربین که جانشین P7000 خواهد شد، مشخصاتی همانند P7000 دارد ( حسگر 10.1 مگاپیکسلی از نوع CCD با سایز "1.7/1 ، لنز زوم معادل 200-28 م م. ، فیلمبرداری HD با سرعت 24 فریم در ثانیه و ... ) اما از بعضی جهات نیز بهبود یافته است. از جمله نمایشگر 3 اینچی آن اینک امکان تغییر زاویه دارد، سرعت اوتوفوکوس، پردازش فایل های RAW و برخی از عملکردهای دیگر دوربین بهبود یافته است، عملکرد کاهش نویز با بکارگیری پردازشگر جدید Expeed C2 بهتر شده است. یک گردونه تنظیمات در جلوی دوربین اضافه شده است و حالت •AE lock در زمان فیلمبرداری نیز قابل دسترس گردیده است.        

                 

                

        

نویسنده: امیر ׀ تاریخ: پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

Nikon D4

این دوربین جدیدترین دوربین در رده ی حرفه ای نیکون است. D4 که از حسگر 16  مگاپیکسلی از نوع سیماس و در قطع کامل ( Full frame ) بهره میبرد، دارای قابلیت عکاسی با سرعت 11فریم در ثانیه ، فیلم برداری Full HD و حساسیت تا 12800 ( قابل گسترش تا 204.800 ) است. D4 از لحاظ ارگونومی و طراحی بدنه نیز تغییر یافته، سیستم اوتوفوکوس آن بهبود یافته و در نور کمتر و نیز لنزهای با دیافراگم های بسته تر از 5.6 نیز امکان اوتوفوکوس دارد و سیستم نورسنجی آن نیز باز بینی شده و اینک داری نورسنجی 910.000 پیکسلی است. این دوربین اولین دوربین با امکان استفاده از کارتهای حافظه ی جدید XQD است.    

مشخصات برجسته:

  - حسگر16.2 مگاپیکسلی CMOS  با قطع کامل
         - نمایشگر 3.2 اینچی بادقت 921.000 نقطه و قابلیت نمایش زنده
         - حساسیت از 100 تا 12800 (از 50 تا 204.800 در حالت تقویت شده )
         - تبدیل 14 بیتی A/D
         - سیستم اتوفوکوس جدید 51 نقطه ای MultiCAM 3500FX که در نور کم و با لنزهای کندتر از 5.6 قابلیت اوتوفوکوس دارد.
        - سیستم سنجش جدید با 910.000 که امکان نورسنجی، تنظیم خروجی فلاش، تنظیم بالانس سفیدی، active d-lighting و تشخیص چهره را فراهم میسازد.
        - منظره یاب pentaprism با پوشش 100% و بزرگنمایی 0.7X
        - سرعت شاتر تا 8000/1 ثانیه
        - امکان ثبت تصاویر high dynamic range با تلفیق چند شات در داخل دوربین
        - سرعت همزمانی فلاش : 250/1 ثانیه
        - سیستم ضد غبار شامل  فیلتری در جلوی حسگر که در زمان روشن و خاموش کردن دوربین با فرکانس زیاد مرتعش میشود
        - 10 فریم بر ثانیه در حالت عکاسی پی در پی همراه با اوتوفوکوس و نورسنجی، 11 فریم در ثانیه همراه با اوتوفوکوس و بدون نورسنجی و 24 فریم در ثانیه در سایز 2.5 مگاپیکسل.
        - امکان فیلمبرداری Full HD با 24، 25 و 30 فریم در ثانیه و یا فیلمبرداری HD با 60 فریم در ثانیه همراه با امکان اعمال کلیه تنظیمات دستی
        - مجهز به پردازشگر  3 Nikon EXPEED
        - عمر موثر شاتر 400.000 هزار عکس
        - دارای دو جایگاه کارت حافظه ( یکی برای کارت و دیگری برای کارتهای جدید XQD )
        - ابعاد : 160 در 157 در 91  م م.
        - وزن : 1340 گرم با باطری
        - منبع تغذیه :  EN-EL18 با عمر مفید 2600 عکس در یکبار شارژ ( طبق استاندارد CIPA )

 

  

نویسنده: امیر ׀ تاریخ: سه شنبه 4 بهمن 1385برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

Nikon D5100

             

    نیکون جدیدترین دوربین تک لنز انعکاسی دیجیتال خود را معرفی کرد: D5100. این دوربین دومین دوربین از سری D5000 محسوب می‌شود، سری دوربین‌هایی که ویژگی اصلی‌شان صفحه نمایش متحرک‌شان است، صفحه نمایش این دوربین سه اینچ قطر دارد که از صفحه نمایش مدل قبلی (D500) بزرگ‌تر است. D5100 هم‌چون دوربین قبلی فیلم برداری هم می‌کند اما با کیفیت full-HD (1920 X 1080p, 30p) که این نیز به‌تر از دوربین قبلی این رده است. D5100 هم‌چنین چند مود افکت ویژه نیز دارد.                                        

                                           

سنسور D5100 یک سنسور CMOS با فرمت DX مخصوص نیکون است،در واقع این سنسوز همان سنسور دوربین D7000 نیکون است که سال گذشته میلادی به بازار عرضه شد. تعداد پیکسل‌های موثر این سنسور ۱۶.۲ میلیون پیکسل است. این دوربین یک سیستم جدید مخصوص عکاسی High Dynamic Range (HDR) هم دارد. امکانی که در دورین قبلی این رده هم موجود نبوده. D7000 و D5100 به غیر از سنسور یک ویژگی مشترک دیگر هم دارند و آنموتور پردازش تصویر جدید نیکون است: EXPEED 2.

                                                  

حساسیت سنسور این دوربین از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ می‌باشد که قابل افزایش تا ۲۵۶۰۰ (Hi 2) نیز می باشد. D5100 سیستم جدیدی برای عکاسی HDR دارد که با هربار فشردن دکمه رهاکننده شاتر دو تصویر با نوردهی‌های مختلف ثبت می‌کند و سپس هر دو تصویر را با هم ترکیب می‌کند و یک تصویر HDR ثبت می‌کند. صفحه نمایش متحرک ۳ اینچی دوربین دقتی معادل ۹۲۱۰۰۰ نقطه دارد و در عین کارایی بالا امکان مشاهده تصاویر را با کیفیتی خوب به عکاس می‌دهد.

                                           

دوربین جدید نیکون مجهز به سیستم تصویربرداری D-Movie است که امکان ثبت تصاویر (HD) با اندازه ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را می‌دهد. هم‌چنین با سیستم فوکوس جدید نیکون (AF-F) امکان فوکوس اتوماتیک در حین فیلم‌برداری نیز فراهم شده است. این دوربین سیستم ادیت ویدئو را نیز دارد که به عکاس / فیلم بردار اجازه می‌دهد یک فریم از ویدئو را به صورت عکس ذخیره کند یا تصاویر ناخواسته را پاک کند. اما جالب‌ترین نکته در مورد این دوربین میکروفن استریویی ست که می‌توان به هم‌راه این دوربین تهیه کرد: ME-1 میکروفونی که بر روی خود دوربین نصب می‌شود، نویز حاصل از دوربین یا باد را کاهش می‌دهد و برخلاف میکروفن‌های تعبیه شده درون دوربین‌های DSLR قبلی استریو است، نه مونو.

                                                     

D5100 نخستین دوربین تک لنز انعکاسی دیجیتال نیکون است که ۴ حالت افکت ویژه نیز دارد که از آن‌جمله می‌توان به انتخاب رنگ مورد علاقه، افکت مینیاتوری و دید در شب اشاره کرد. افکت دید در شب این D5100 حساسیتی معادل ۱۰۲۴۰۰ دارد. این دوربین هم‌چنین می‌تواند تا سرعت ۴ فریم در ثانیه تصاویر را ثبت کند، برای مواقع لزوم از حالت بی‌صدای شاتر بهره‌مند است و ۱۶ حالت مختلف برای عکاسی نیز دارد.
قیمت این دوربین به هم‌راه لنز کیت ۱۸-۵۵mm f/3.5-5.6G ED VR یک هزار دلار و قیمت بدنه خالی ۹۰۰ دلار است. میکروفن ME-1 نیز قیمتی در حدود ۱۶۰ دلار دارد و از اواسط آوریل به بازار عرضه خواهند شد.

                                                        

نویسنده: امیر ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

این وبلاگ دریچه ایست به دنیای تصویر.دنیایی که پرتو پرشکوهش با رنگهای بدیع و دلفریبش آن را دوست داشتنی خیال انگیز و پرشور ساخته است.


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , nimnegah.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM